Az elektronikus cégeljárás során gyakran előfordul, hogy a beadandó dokumentum csak papíron létezik, így azt
át kell alakítani elektronikus dokumentummá.
Ehhez a papír alapú dokumentumot először be ke szkennelni.
A szkenneléshez használható bármilyen szkennelő program.
Az aláírás létrehozó és ellenőrző programokban (e-Szignó vagy MOKKA) is található beépített szkennelő program.
Ez az útmutató a szkennelést az e-Szignóba beépített e-Szignó Scanner programon keresztül ismerteti.
(Több oldalas dokumentumok esetében könnyebbséget jelenthet, ha nem kell az összes oldalt szkenneli, hanem csak azokat, amelyek aláírást tartalmaznak. Haladó számítógépes felhasználók részére ajánljuk, hogy olvassák el a Word dokumentomok konvertálásához írt segédletünket is.)
Az e-Szignóba épített szkennelő funkció elindításához válasszuk ki a Dokumentum menü Beillesztés szkennerről menüpontját, vagy kattintsunk a pirossal bekarikázott gombra.
Az eszköztárak segítségével könnyen, gyorsan alakíthatjuk át a beolvasott oldalakat, például átrendezhetjük az oldalak sorrendjét vagy tájolását.
Miután összeállítottuk a benyújtandó dokumentumot közvetlenül beilleszthetjük az elektronikus aktánkba PDF formátumban, vagy előtte elmenthetjük a Fájl menü Mentés pontjára kattintva. Az e-Szignó program ezután megkérdezi milyen néven kívánjuk beilleszteni az elektronikus kérelembe. Olvassa el az elektronikus kérelem összeállításról szóló útmutatónkat is.