Az elektronikus cégbejegyzési (változásbejegyzési) eljárásban való részvétel technikai feltételei

Az elektronikus cégeljárásban való részvételhez elengedhetetlen az elektronikus aláírás, illetőleg időbélyegző használata.

Számítástechnikai feltételek

Az e-cégeljárás használatához a következő eszközök és szolgáltatások megrendelése szükséges:

A fentieken túl a következő eszközökkel kell rendelkeznie:

A fenti feltételek fennállása esetén az ügyvédek részére a Magyar Ügyvédi Kamara ad ki engedélyt az e-cégeljárásban való részvételre.
További információ a www.magyarugyvedikamara.hu honlapon.

A szkennelésre vonatkozó műszaki követelmények

Kérelemben szereplő dokumentumokra vonatkozó követelmények

A csatolt okiratok formátuma sima szöveg (text) és PDF lehet, vagy olyan ES3 kiterjesztésű elektronikus akta, amelyben az előzőleg felsorolt formátumú iratok szerepelnek.

A Wordben szerkesztett dokumentumokat PDF formátumban elmentve lehet csatolni.
Amennyiben az okiratokat papíron is aláírják (pl. a cég tulajdonosai), akkor az aláírt papír okiratot kell szkenneléssel PDF formátumú elektronikus okirattá alakítani.
(Több oldalas dokumentumok esetében könnyebbséget jelenthet, ha nem kell az összes oldalt szkenneli, hanem csak azokat, amelyek aláírást tartalmaznak. Segédlet Word dokumentomok konvertálásához..)

A szkennelt okiratok és az elektronikus úton keletkezett okiratok vegyesen is szerepelhetnek az elektronikus kérelemben.

Az elektronikus aláírásra vonatkozó követelmények